|
Iš Kaišiadorių į Radviliškį atriedėjo pirmasis lietuvių traukinys |
Radviliškis, Radviliškio rajono savivaldybė, 1919 m. liepos 4 d.
|
|
Per Pirmąjį pasaulinį karą, nutiesus Radviliškio-Tilžės ir Šiaulių-Jelgavos geležinkelius, Radviliškis tapo stambiu geležinkelio mazgu. 1918 m. gruodžio mėn. geležinkelio mazgo darbininkai sustreikavo ir išsirinko Geležinkelio darbininkų komitetą. Jis pareikalavo, kad vokiečių administracija liautųsi gabenusi įrengimus į Vokietiją. Vokiečiams pasitraukus iš Radviliškio, Geležinkelio darbininkų komitetas ėmė tvarkyti geležinkelio ūkį. Lietuvoje dirbo Susisiekimo ministerija ir vokiečių Karinė geležinkelių valdyba.1919 m. liepos 4 d. Lietuvos Vyriausybė dėl geležinkelių tinklo perdavimo Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijai pasirašė sutartį su Vokietijos įgaliotiniu Lietuvoje Zimerle. Vokiečiai liepos 3-4 d. perdavė Lietuvai pirmąjį geležinkelio ruožą nuo Kaišiadorių iki Radviliškio. Kaišiadorių stotis perduota liepos 6 d., ir tą dieną iš Kaišiadorių į Radviliškį išdundėjo pirmas tarnybinis lietuviškas traukinys. Vėliau buvo perimti kiti keliai, tarp jų ir Radviliškio-Panevėžio. |
Šaltiniai:
Literatūra: Nudundėjo metai traukiniais...: Radviliškio lokomotyvų depas 1870-2005:kraštotyros darbas: istorinė apybraiža. Radviliškis: Litera, 2005.
|
|
|
|
|