• Pirmas
  • Naujienos
  • Savivaldybės prisideda prie administracinės naštos mažinimo verslui

Savivaldybės prisideda prie administracinės naštos mažinimo verslui

2014-11-28 0 1253 Views

Verslui norint gauti leidimą organizuoti renginį, talpinti lauko reklamą, gauti prekybos leidimą ar pan., visi reikalingi veiksmai (užsakymas, pažymų ir kitų dokumentų teikimas, paslaugos apmokėjimas, licencijos ar leidimo išdavimas) nuo šiol gali būti atliekami elektroniniu būdu. Verslo subjektui visiškai nebereikia vykti į instituciją, o reikiami dokumentai užsakovui pateikiami el. paštu arba tradiciniu paštu.

Visi verslui būtini dokumentai rengiami atskiroms žinyboms tarpusavyje bendraujant tiesiogiai, išnaudojant valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) suteikiamas duomenų mainų ir paslaugų procesų konstravimo galimybes. Svarbu ir tai, kad el. paslaugas institucijos teiks naudodamos centralizuotą infrastruktūrą – Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą (VIISP). Institucijoms nebereikėjo leisti papildomų resursų atskirai diegiant savo el. paslaugų sistemas – todėl, IVPK skaičiavimais, įgyvendinus šį projektą valstybė jau sutaupė mažiausiai 110 mln. litų.
„Vienas iš projekto tikslų – ženkliai sumažinti verslo subjektams tenkančią administracinę naštą, t.y. paslaugos užsakymas buvo perdarytas taip, kad besikreipiančiam verslo subjektui nebereikia gauti ir teikti paslaugų teikėjams įvairiausių pažymų, visa informacija, kuri saugoma valstybės registruose, gaunama automatiniu būdu.

Paslaugos gavimo procesas verslininkui tapo daug skaidresnis ir patogesnis, rengiamų prašymų formų tam tikri laukai užpildomi automatiškai, galima stebėti paslaugos teikimo būseną”, – sakė projektą kartu su partneriais įgyvendinusios „Verslios Lietuvos” generalinis direktorius Mantas Juozas Nocius.
„Šis projektas yra unikalus ir tuo, kad tokio sudėtingumo bei tokios apimties elektroninių paslaugų skaičius per tokį trumpą laiko tarpą – vos vienerius metus – nebuvo sukurtas nė viename iki šiol Lietuvoje vykdytame projekte”, – sakė susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.

Tokias galimybes suteikė VIISP standartiniai platforminiai įrankiai, kurių pagalba elektroninė paslauga nuo jos projektavimo iki galutinio rezultato buvo sukuriama per mažiau nei 3 mėnesius.

„Sukurtos ir apjungtos valstybės ir savivaldybių elektroninės paslaugos duos labai apčiuopiamą naudą verslo subjektams. Dėl sutaupyto laiko pildant prašymą, atliekant apmokėjimą, rūpinantis įvairiomis pažymomis ir atsiimant išduotą licenciją ar leidimą, socialinė-ekonominė nauda sieks apie 2 mln. litų kasmet”, – sakė IVPK direktorius Ramūnas Čepaitis.

Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė pažymėjo, kad šalies savivaldybėse vyraujanti IT infrastruktūra ir jų sprendimų išvystymas dėl įvairių priežasčių yra labai ne vienodas. Ne visos savivaldybės šiandien turi gerai išvystytas elektroninių paslaugų teikimo platformas.
„Tačiau Centralizuotos VIISP infrastruktūros panaudojimas suteikia vienodas galimybes visoms savivaldybėms teikti savo gyventojams ir verslo subjektams pažangias ir patogias elektronines paslaugas bei naudotis jų teikiama nauda”, – sakė asociacijos direktorė Roma Žakaitienė.

Projekto metu į elektroninę erdvę buvo perkeltos 20 vnt. administracinių paslaugų, kurias teikia 8 valstybės institucijos, taip pat 22 vnt. administracinių paslaugų, kurias teikia Kauno, Alytaus miestų bei Ignalinos rajono savivaldybės.

Šį projektą papildys aktyviai šiuo metu vykdomas kitas projektas „Centralizuotas savivaldybių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę”, kurio apimtyje į elektroninę erdvę perkeliamos dar 42 savivaldybių teikiamos paslaugos ir el. paslaugų teikimo sprendimai, tiražuojami visose 60 šalies savivaldybių. Pabaigus šį projektą, nuo 2015 m. rugpjūčio mėn. verslas ir gyventojai galės naudotis 64 savivaldybių institucijų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis visose Lietuvos savivaldybėse.

Daugiau informacijos >>

Kategorija:   Naujienos
Atgal