Teisės aktų projektuose numatoma, jog centralizacija bus vykdoma nuo 2017 m. liepos 1 dienos.
Vaiko teisių apsaugos srityje dirbančių savivaldybių specialistų teigimu, pasiruošimas centralizacijai vyksta skubotai, ir kol kas nėra aišku, kaip ji vyks, kokia bus skirtingų įstaigų atsakomybė, pareigos ir tarpusavio komunikacija, kokios bus skiriamos lėšos.
„Norint, kad vaiko teisių apsauga taptų efektyvesne nei dabar, būtina turėti aiškius veiklos instrumentus, pradedant prevenciniu darbu su rizikos šeimomis ar visose savivaldybėse vienodu tokio darbo standartu, ir baigiant tikslinėmis socialinių paslaugų programomis,“ – susitikime teigė LSA patarėja socialiniais klausimais Audronė Vareikytė.
Savivaldybių atstovai jau ne pirmą kartą pabrėžė, jog iki šiol neįteisintas laikinųjų socialinių (budinčių) globėjų, pas kuriuos bet kuriuo paros metu būtų galima atvežti neprižiūrimą vaiką, statusas, jų teisės, pareigos, apmokėjimas, socialinės garantijos.
Pasak susitikime dalyvavusios socialinės apsaugos ir darbo viceministrės Vilmos Šilalienės, viena iš pagrindinių VTAS centralizavimo priežasčių yra skirtinga šio darbo organizavimo praktika šalies savivaldybėse, kurią norima suvienodinti. Savivaldybių atstovų teigimu, tinkamai koordinuoti šią sritį ir suvienodinti savivaldybių praktikas ministerija galėjo ir iki šiol, turint galvoje, jog vaiko teisių apsauga yra savivaldybėms deleguota valstybės funkcija.
Savivaldybių atstovai paragino SADM parengti aiškų numatomos pertvarkos planą, atsižvelgiant ir į didelę praktinio darbo patirtį turinčių savivaldybių specialistų siūlymus.