Savivaldybių nuomone, Atliekų tvarkymo įstatymo pataisos teisiniu požiūriu yra nepagrįstos, neaiškios bei prieštaraujančios Vietos savivaldos bei Rinkliavų įstatymams. Šiuo metu savivaldybės užtikrina socialiai teisingiausią ir ekonomiškai pagrįstą kainą už atliekų tvarkymą, savarankiškai pasirinkdamos pagal savo specifiką skirtingus atliekų tvarkymo kaštų paskirstymo principus. Tačiau jos baiminasi, kad jei vieniems bus sudarytos sąlygos išvengti mokėjimo už komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas ar nepelnytai gauti lengvatas, kitiems gyventojams gali tekti sumokėti neproporcingai didelę kainą už atliekų tvarkymą. „Įstatymo projekto rengėjai deklaruoja besąlygišką šio įstatymo naudą gyventojams. Tačiau, įsigilinus į šio įstatymo nuostatas, matoma priešinga situacija – minėto įstatymo nuostatos komplikuos ir pablogins visą atliekų tvarkymo situaciją Lietuvoje. Įstatymas sudaro prielaidas daliai atliekų turėtojų išvengti mokėjimo už komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas, o visus likusius atliekų tvarkymo sistemos kaštus tuomet tektų padengti kitiems atliekų turėtojams – socialiai silpniausiai grupei – gyventojams, kas sąlygotų jiems neproporcingai didelę kainą už atliekų tvarkymą“, teigiama LSA prezidento Ričardo Malinausko kreipimesi į Prezidentę.
Savivaldybių nuomone, pataisos griauna regioniniu principu sukurtą ir pakankamai sklandžiai funkcionuojančią savivaldybių komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, į kurią buvo investuota milijardai litų. Be to, sukuriamas pranašumas privačiam sektoriui prieš viešąjį teikti atliekų tvarkymo paslaugas bei perimti turtą, perduodant administruoti visus komunalinių atliekų tvarkymo objektus, sukurtus ES paramos lėšomis.